Zion National Park

1 augustus 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Maandag 1 augustus zijn van Page naar Zion NP gereden. We wilden eerst heel vroeg vertrekken en dan eerst Bryce Canyon gaan verkennen. De weersverwachtingen voor maandag waren echter niet heel goed en dus besloten we om direct naar Zion te rijden. We zijn meteen naar het motel gereden en hebben daar iets gegeten. Omdat het prachtig weer was (35 graden) besloten we om toch nog even op pad te gaan. We hebben de Pa' rus trail gelopen, een gemakkelijke wandeling van 5 km. Weer veel water mee en dat is hier ook echt wel nodig. Onderweg kwamen we herten tegen, zie zo maar over een camping liepen. De trail liep langs een rivier en daar zagen we een hert met een gewei dat in de river ging drinken.

De trail eindigde bij een busstop van een shuttle bus die door het park rijdt en een aantal haltes heeft waar je kunt uitstappen om van het uitzicht te genieten. Erg handig en goed geregeld. Met de bus zijn we naar een volgende halte gegaan en daar zijn we uitgestapt om een film over het ontstaan van het park te zien. Erg mooi.

Vervolgens weer met de bus terug naar ons motel. In de bus zagen we al hele donkere wolken hangen boven het park. We dachten dat het nog wel even zou duren voordat de regen bij ons zou zijn dus besloten we om nog snel even naar de supermarkt te gaan. Toen we aan het afrekenen waren was de bui aangekomen. Wat een forse bui, regen, onweer. We hebben even in de supermarkt gewacht en toen de regen iets minder werd zijn we snel naar ons motel gerend.  De regen is vanavond niet meer gestopt.

Woensdag 3 augustus waren we van plan om "the Narrows" te gaan wandelen of in ieder geval een gedeelte ervan. Dat is een wandeling die door de rivier loopt. Meestal loop je tot je enkels in het water en hoe verder je de rivier in loopt, hoe dieper het wordt. In Springdale kun je schoenen en een wandelstok huren om deze wandeling te lopen. Toen we bij de winkel aankwamen werd ons vertelt dat je de rivier niet in mocht, omdat er flashfloods voorspeld waren. Tijdens een harde regenbui loopt de canyon dan vol en dat is natuurlijk levensgevaarlijk.

Daarom hebben we een andere wandeling uitgezocht: the Emerald Pool wandeling. Het laatste stuk was flink klimmen en dat met die hitte. Pfff. Toen we weer terug waren bij het beginpunt van de wandeling was de lucht weer steeds donkerder aan het worden. We zijn daarom maar terug gegaan naar ons motel en hebben daar nog even in het zwembad gezwommen. Na een uurtje en de hele verdere avond heeft het geregend en gedonderd. En wij zaten lekker in een restaurantje, Blondies, aan een heerlijke biefstuk.

1. Lia van milligen:
    2 augustus 2016
    Leuk om te lezen en mooie foto's denk dan ook weer aan onze geweldige Amerika vakantie.
    Nog veel plezier daar, komen vast nog veel mooie dagen bij.
  2. Ma:
    2 augustus 2016
    Ga je van je verhalen later een boek maken?