Bryce Canyon

2 augustus 2016 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Dinsdag 2 augustus stonden we om 06.00 uur op om naar Bryce Canyon te gaan. Het was eigenlijk de bedoeling om deze canyon op de heenweg naar Zion NP te bezoeken, maar vanwege de voorspelling van flashfloods hebben we dat een dag uitgesteld. De autorit duurde ca 2 uur (enkele reis).

Toen we bij het park aankwamen, hebben we de auto op een parkeerplaats gezet en zijn met de parkshuttle verder gegaan. Omdat de wolken boven ons er best wel donker uitzagen, zijn we eerst bij het visitor center gaan vragen of het wel verantwoord was om de canyon in te lopen. Zij gaven aan dat het wel kon, omdat het de komende uren helderder zou worden.

Dus zijn wij naar het beginpunt van de wandeling (combinatie van Queen's Garden trail en Navajo loop) gegaan. Wat een prachtige wandeling was dat. Het grootste deel van de tocht liep omlaag. Maar op het einde moesten we het hele stuk weer omhoog. Dat was afzien. Gelukkig was het bij Bryce Canyon niet zo warm (24 graden) als in Springdale bij Zion waar ons motel ligt.(38 graden).

1. Esther:
    6 augustus 2016
    Wat is het daar indrukwekkend en mooi. Prachtige foto's. Echt schitterend. Jullie genieten volop zo te zien.