Las Vegas

4 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Donderdag 4 augustus vertrokken we vanuit Zion NP naar Las Vegas. Rond de middag kwamen we daar aan. Het was er heel erg bewolkt en de temperatuur was slechts 37 graden. Eerst zijn we naar de Hoover Dam gegaan en daar hebben we de Powerplant tour gedaan. Daarna hebben we zelf nog wat rondgelopen en we hebben de Hoover Dam bekeken vanaf de brug. Erg indrukwekkend.

Toen we bij de dam alles gezien hadden zijn we doorgereden naar de stad. Wat een drukte op de weg. Ons hotel lag midden op the Strip, het drukste gebied van Las Vegas. Gelukkig kwamen we er goed aan en we hebben de auto snel op de parkeerplaats bij het hotel gezet om hem daar de volgende dag ook te laten staan. Alle hotels lagen op loopafstand. Ideaal dus. Inchecken begon al goed: we moesten helemaal door het casino, dat bij het hotel hoorde, om bij de incheck balie te komen.

's Avonds zijn we de stad ingegaan en we hebben onze ogen uitgekeken. Eigenlijk vonden we het alle 4 prachtig om  te zien.  Alle hotels hebben een thema en om dat uit te beelden zijn kosten noch moeite gespaard. Vooral 's avonds is het er prachtig. Een aantal hotels heeft een kleine voorstelling in de tuin, zoals een fontein-of vulkaanshow. En druk..... vooral vrijdagavond. Toen we op de terugweg naar ons hotel waren , werden we op de valreep nog getracteerd op een vuurwerkshow bij Caesars palace.

En daarmee kwam een einde aan een hele leuke ervaring in een stad waar schijnbaar alles mogelijk is.