Yosemite national park

7 augustus 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Zondag 7 juli vertrokken we vanuit Mammoth Lakes naar Yosemite NP. Het is een reis van circa 4 uur, maar wij hebben er 7 uur over gedaan. Onderweg is namelijk zoveel moois te zien dat we vaak zijn gestopt om foto’s te maken. Eerst hebben we een omweg gemaakt om June Lake te bewonderen. Dat zijn een aantal prachtige bergmeren. Vervolgens zijn we naar Mono Lake gegaan. Aan de zuidkant van het zeer zoute meer hebben zich tofu’s gevormd. Heel apart om te zien. Vervolgens zijn we, via de Tioga pas, het NP ingereden. Bij Tuolomne Grove hebben we een wandeling gemaakt tussen sequoias. De boom waarin een gat zit waar je doorheen kunt lopen is dan wel dood, maar toch niet minder apart. Ons hotel ligt net iets buiten het national park. Er rijdt een bus vanaf het hotel naar Yosemite Valley  en in deze Valley rijdt een gratis shuttlebus die je naar verschillende punten in het park brengt vanwaar je een wandeling kunt maken. Maandag zijn we naar de Vernal falls gelopen. Een wandeling waarvan de heenweg een flinke klim was. Toen we daarvan terugkwamen hebben we er nog een wandeling naar Mirrorlake aan vastgeplakt. Die was gelukkig wat gelijkmatiger om te lopen.

Dinsdag zijn we nog een dagje naar Yosemite Valley gegaan omdat het ons daar de vorige dag goed was bevallen. We hebben weer een wandeling gemaakt, de Valley loop trail. Een wandeling zonder hoogteverschil door het bos. Op de helft van de wandeling kwamen we bij een strandje en daar hebben we een uurtje in de zon gezeten en met de voetjes in het water gestaan. Heerlijk.
En zo is ook aan ons bezoek aan Yosemite weer een eind gekomen.