Lake Powell - Page

31 juli 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Zondag 31 juli hadden we een excursie naar Antelope Canyon in Page op het programma staan. De tours van 11.00 - 13.00 zijn het meest populair, aangezien het zonlicht dan het mooist in de canyon naar binnen schijnt. Deze had ik dan ook gereserveerd.

We gingen weer met een soort jeeps naar de canyon toe. Wat een hobbelige rit was dat. De canyon was prachtig. Die kleuren, zo mooi oranje. Toen we rond 13.00 uur terugliepen naar de ingang (er was geen andere uitgang) zagen we duidelijk verschil met onze tocht, wat betreft de kleuren in de canyon.

Na deze excursie hebben we nog een bezoek gebracht aan de Horseshoe Bend. Dat is een rots midden in de Colorado river. Er werd gewaarschuwd dat je een petje op moest doen en voldoende water mee moest nemen. De wandeling was 2,5 km lang en liep een heel stuk naar beneden. Dat moesten we dus ook weer teruglopen. In die hitte (38 graden) was dit stukje lopen zwaarder dan gedacht. Toen we weer boven aankwamen zijn we maar snel naar het appartement teruggegaan om even bij te komen. Patrick en Linda hebben lekkere hamburgers gemaakt en toen konden we er weer even tegen. Na het eten zijn we nog naar de Glen Canyon dam geweest. Dat is de iets kleinere versie van de Hoover dam.

Daarna heeft het de hele avond in de verte gebliksemd.