Route 66 en Grand Canyon NP

27 juli 2016 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Woensdag 27 juli zijn we van Kingman naar het Grand Canyon Nat Park gereden. Toen we daar rond 10.00 uur wegreed was het er al 40 graden. Je zult er maar wonen.
In plaats van direct de highway te nemen, hebben we een omweg gemaakt om ook nog een stuk route 66 te kunnen rijden. Zo kwamen we langs het plaatsje Hackberry. Bij de General store, die langs route 66 ligt zijn we gestopt om ons te vergapen aan alle souvenirs in die winkel. Verder was een bezoek aan de wc daar ook zeker de moeite waard. Op de dames wc stond een levensgrote pop van Marilyn Monroe. De mannen wc was behangen met pin ups.

Vervolgens zijn we naar Grand Canyon doorgereden. Onze accommodatie ligt midden in het np in de Grand Canyon village. Omdat het die dag onbewolkt was, hebben we rond 18.30 uur de shuttlebus naar Hopi Point genomen. Daar zou de sunset het mooist zijn. En dat was ook idd het geval. Prachtig.

Donderdak 28 juli stonden we al om 6.30 naast ons bed. We moesten vroeg naar Grand Canyon airport voor een vliegtochtje over de canyon per helikopter. Prachtig gezicht toen de helikopter over de rand van de canyon vloog. Wat een diepte.
Afhankelijk van de lichtinval hebben de canyonwanden steeds andere kleuren. S Middags hebben we een deel van de South rim gelopen. Totdat het begon te donderen. Toen hebben we de shuttle bus terug naar onze accommodatie genomen.

Het huizenblok waarin we een kamer hebben ligt in het bos. Vanochtend zat een eekhoorntje recht voor onze raam rustig te eten. Ook lopen er herten in het park die helemaal niet bang zijn voor mensen. Erg leuk.