Aankomst in Los Angeles

20 juli 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Woensdagochtend om 05.00 uur stonden we naast ons bed om onze grote reis te beginnen. Om 06.00 zaten we in de shuttle bus die ons vanuit het Van der Valk hotel naar Schiphol bracht. Daar aangekomen zaten we binnen een uur, door de douane en wel, aan onze koffie. De vliegreis verliep prima en op de geplande tijd zijn we geland op het vliegveld van Los Angeles, LAX. De rijen voor de douane daar, waren erg lang. Van de minstens 25 loketten waren er een stuk of 5 bezet met personeel dat de lange rijen, wachtende passagiers moest wegwerken. Na 2 uur stonden we bij de bagageband, die ons niet door bordjes, maar door personeel, dat overal in de gangen aanwijzingen staat te geven, werd gewezen. En toen stonden we buiten op zoek naar de shuttlebus die ons naar onze autoverhuurder, Avis, bracht. Prima geregeld, tot we bij het kantoor van Avis aankwamen. Daar stond een rij van minstens 50 wachtenden voor ons en de snelheid waarmee die afnam, viel tegen. Na 2,5 uur hadden we eindelijk de auto en toen konden we naar ons hotel. Maar…. nog even geduld, want de files in Nederland zijn hier niks bij. De hele stad zat verstopt. Uiteindelijk bereikten we, 7 uur na aankomst in LA, ons hotel. Hier hebben we prima geslapen en de komende 2 dagen gaan we Los Angeles verkennen.