Monument Valley

30 juli 2016 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Vrijdag zijn we van Grand Canyon naar Monument Valley gereden. Onderweg kwamen we langs mooie uitzichtpunten van Grand Canyon.
Na een autorit van minstens 4 uur zagen we het landschap van Monument Valley. Heel aparte, rode, vormen.
Morgen gaan we meer van dit gebied zien tijdens een safari tour in het Navajo Tribal park.

We zitten in een yurt in Mexican hat. Heel grappig. Tent met douche, wc, magnetron, koelkast, airco. En dat laatste is zeker nodig hier aangezien het hier weer erg warm is. Zaterdag 30 juli stonden we al ruim voor 12.00 uur (tijd in Mexican hat ligt in andere tijdzone dan die waarin wij tot nu toe zaten) in de lobby van het View hotel. Daar zouden we opgehaald worden voor de jeep safari. Toen er om 12.15 nog niemand was verschenen, ging Patrick navragen wat er aan de hand was. Wat bleek... Ze waren ons vergeten. Meteen werd er werk van gemaakt en een kwartier later zaten we in de auto. Het was een geweldige tocht, waarbij we op smalle paden met rul zand reden. Hadden we niet graag met de huurauto gedaan. Allerlei verschillende rotsformaties kwamen langs en de indianen daar hebben ze allemaal namen gegeven zoals olifant, tafel etc. Er wonen nog 9 families in het nationaal park. Bij 1 ervan zijn we even binnen geweest. De dochter was garen aan het maken van schapenhaar. Verder hebben Linda en Patrick op de plaats waar de reclame met de Marlboro man is gemaakt, op een paard gezeten. In het park liep ineens een klein vosje vlak voor ons. Daar heeft Patrick nog een mooie foto van kunnen maken.

Na de jeep safari zijn we van Monument Valley doorgereden naar Page. Dat ligt vlakbij Lake Powell. Daar hadden we in februari een kamer gereserveerd in een motel. De eigenaar had de datum niet goed opgeschreven, dus een paar weken voor vertrek naar Amerika stuurde hij een email waarin hij dat aangaf. Hij had een andere accommodatie voor ons in een appartement. Dat bleek een prachtig appartement te zijn. Hier konden we het wel een paar nachten volhouden.